Google+ Randuri pentru suflet: Gamingul si placile video

duminică, 20 octombrie 2013

Gamingul si placile video

Am descoperit jocurile video la o varsta destul de inaintata, asta pentru ca, pe cand eram eu mica, acestea nu erau ceva atat de comun. Trebuia sa ai un computer, iar ai mei nu isi permiteau unul. De altfel, eu eram prea preocupata cu cartile si rezolvarea problemelor de matematica.

Nu spun ca nu m-ar fi prins si pe mine, ca pe orice copil si adolescent, dar nici nu imi pare rau, pentru ca astfel am putut sa ma bucur de jocuri pe care tinerii din ziua de azi nici macar nu le cunosc, daramite sa le fi jucat macar o data.
 
Cand insa am descoperit magica si minunata lume a jocurilor video - cele pe PC, am sarit faza cu jocurile pe TV (ce copilarie traumatizanta, cum ar spune prietenul meu :))) - recunosc ca am pierdut nopti intregi in fata PC-ului incercand sa rezolv quest-uri sau sa trec prima linia de sosire.

Prima pasiune am facut-o in clasa a 12-a - si nu, nu mi-a afectat performanta de la BAC - si s-a numit NFS 2. Cate nopti pierdute, cate reluari ale traseelor pentru a castiga fiecare cursa! Jucam singura, nici macar nu cunosteam conceptul de multiplayer, dar imi placea si ma relaxa.

Need for Speed 2 - Va amintiti?

 

Tarziu, dupa o pauza indelungata, mi-am dorit sa joc din nou jocul meu preferat. Am descoperit versiuni noi, mult diferite de ceea ce eu stiam, de la grafica, la complexitate, la posibilitatea de a juca in retea etc. Am inteles ca intr-o perioada scurta de cativa ani conceptul de joc video a fost total revolutionat, totul este atat de real, incat ai impresia ca esti acolo pe pista, in masina, langa ceilalti oponenti.

Daca acum este asa, uneori ma intreb cum va fi peste 10 ani sau mai mult. Vom ajunge sa jucam jocuri de strategie in care jucatorii nu vor mai controla entitati virtuale, ci oameni in carne si oase (vezi filmul Gamer - o posibila evolutie de nedorit a industriei jocurilor video)? Ramane de vazut, pana atunci insa am incercat experienta Need for Speed: Most Wanted, si ori de cate ori lucrurile devenau mai interesante, laptopul meu isi lua restrat.

Nu stiam exact care este problema, dar aveam o idee, asa ca, pentru a fi sigura, am consultat cateva site-uri de specialitate. De pe forum gaming am aflat ceea ce suspectam, pentru un joc mai nou, cu o grafica deosebita, aveam nevoie de o placa video mult mai buna. Tot de acolo am aflat ca imi pot cumpara cu usurinta una dintr-un magazin online.

Nu stiam eu foarte multe despre componente, dar, amintindu-mi ca si primul calculator pe care m-am jucat pentru prima data avea o nVidia, si gandindu-ma ca si tehnologia trebuie ca a evoluat la fel ca si jocurile in sine, am decis sa dau o sansa placilor video pentru gaming de la nVidia.

Inainte de a o alege insa, a trebuit sa ma informez putin, caci cand vine vorba de placi video conteaza nu numai producatorul, dar si tehnologia aflata la baza. E importanta puterea procesorului grafic, numarul de nuclee, marimea memoriei si tipul ei, lucruri care aduc un spor de viteza, in unele cazuri cu pana la 50%. La fel de importante sunt si tehnologiile de gaming, iar in cazul nVidia, placile, cel putin cele de noua generatie, am aflat ca includ PhysX si nVidia TXAA, tehnologii care ofera fluditate graficii.

Un alt lucru de care ar trebui sa tina cont oricine doreste o placa video pentru gaming este si temperatura, pentru ca nu vrei sa sa ti se incinga procesul si sa ti se inchida calculatorul in timpul unui quest important.

Cu temele facute, am ajuns la concluzia ca daca vreau sa joc Need for Speed: Rivals, ultima versiune a jocului, care va fi disponibila incepand cu data de 19 noiembrie, imi trebuie o placa pe masura si un buget asemenea.


Pana cand imi voi permite o placa Nvidia GTX 760 DDR5, de exemplu, mi-ar placea sa castig ultima versiune a jocului Lara Croft sau Sims.

Acest articol a fost scris pentru proba a 10-a a competitiei SuperBlog 2013.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RSS