Google+ Randuri pentru suflet: Blogosfera si parteneriatul

vineri, 29 noiembrie 2013

Blogosfera si parteneriatul

Acum aproape un an de zile nici prin cap nu imi trecea ca voi avea un blog, daramite ca voi ajunge sa particip la o competitie pentru bloggeri, ca voi trai ziua in care scriu al 27-lea articol pentru SuperBlog 2013. Aveam oarece idee despre ce inseamna un blog - acel loc de pe net unde scrii tot ce iti trece prin cap, despre orice -, insa nu ma vedeam in aceasta postura.

Am inceput usor impinsa de la spate, motivata de ideea "tot nu ai ce face cu timpul si n-ai de unde sa stii care vor fi rezultatele". Inceputul a fost reprezentat de un proiect demarat impreuna cu prietenul meu, un proiect care a devenit copilul nostru de suflet, pe care il vedem, cu fiecare zi ce trece, cum creste. Domeniul ales a fost aproape nou pentru mine, dar nu puteam sa spun nu, mai ales ca, deh, voiam sa impresionez. Am lasat plictiseala si lenea de-o parte si m-am implicat 100%.


Tot din aceeasi dorinta de a impresiona a aparut si acest blog de opinii personale, pe care, este adevarat, uneori il neglijez pentru a-mi canaliza toata atentia asupra celuilalt. De ce fac asta? Pentru simplul fapt ca acela deja a crescut. Acela deja mi-a adus bucuria primului parteneriat media. Acel prim parteneriat a fost pentru mie o recunoastere a muncii mele, a muncii noastre, mai ales ca cererea de a fi parteneri media venea din partea celor care organizau evenimentul in cauza. Insemna pentru mine ca toate eforturile noastre nu au trecut neobservate.

Ce ne-a adus acest parteneriat? Pai, in primul rand, increderea si motivatia de a merge mai departe, in al doilea rand - vizitatori, factorul fara de care un blog, indiferent de tema abordata, nu poate trai. Un alt castig au fost invitatiile la respectivele evenimente, cea mai recenta fiind invitatia la evenimentul Future of Media, care va avea loc pe data de 5 decembrie. Pentru colaboratori, caci de la infiintare parteneriatele au tot continuat, a insemnat vizibilitate, un canal suplimentar de popularizare a respectivului eveniment.

Orice parteneriat, atata vreme cat este bine pus la punct, aduce beneficii ambelor parti implicate, adica si bloggerului partener, si celuilalt partener, fie ca este institutie din mass-media, companie sau un alt blog.

Ce inteleg eu prin bine pus la punct? Pai, schimb de bannere, pozitionarea bannerului, linkurile si postarile pe paginile de socializare (vezi, de exemplu, postarile celor de la ArenaIT, partener media al competitiei SuperBlog 2013, postari care contineau si faptul ca acest blog era unul partener al competitiei), articolele sau fragmentele de articol preluate cu link spre blogul sursa etc.

Concluzia pe care am tras-o pana in prezent, dupa patru parteneriate, este ca sunt un bun necesar pentru ambele tabere implicate. Ele te ajuta sa cresti, te motiveaza sa continui si iti pot aduce notorietatea  la care, in unele cazuri, nici nu visai.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

RSS